lördag 3 oktober 2009

Premiär på Krukan

Ikväll hade en den nya pokerklubben Krukan premiär-turnering. Unibet är med och stöttar med bord och diverse utrustning och hade även lagt in ett par Unibet Open-paket till de två bäst placerade. Turneringen var inte så dyr, 2000 kronor, men då ingick även medlemsavgift och en otrolig skaldjursbuffé.

På plats fanns idel kända och okända pokeransikten. Team Unibet var där med Norinder och Glimne, som båda startar på lördag, samt Henriksson och Rahmn, som båda sina vanor trogna var utslagna efter någon timme. Per Hildebrand var också där med sin fru för att visa upp sitt nya projekt som klubben tänkt introducera. Det heter Connected Table och är helt enkelt ett pokerbord utan dealer där spelarna sitter som vid ett vanligt pokerbord fast med bildskärmar istället för riktiga kort.

Krukanpremiär

Inledningsvis var det svettigt för Per eftersom datorkapaciteten var för låg vilket medförde en del strul, men efter lite trixande löste det sig och förväntansfulla pokerspelare fick prova på nymodigheten. Det finns många fördelar med elektronisk poker; snabbt, inga dealer-misstag, man slipper ge dricks och möjligheten till fusk minskar kraftigt och ändå kan man sitta och vara social med sina motspelare.

Per kanske har något på gång. I vilket fall var det ovanligt och kul att se honom agera pokermanager som höll ordning på väntelistan till bordet.

Krukan låg helt oväntat på Krukmakargatan i en lagom stor källarlokal. Fräscht med enkel planlösning och underbar AC som gjorde att man kunde andas trots att klubben var överfull. Givetvis trevlig personal eftersom det ju är Björne och Martin från KlubbParti i Årsta som bestämt sig för att klättra ett pinnhål på klubbscenen. Kanske en hel jävla stege om man tänker på hur lagom sexig KlubbParti var…

Krukanpremiär (2) Krukanpremiär (3) Åttio spelare hade plats dag 1A, varav en var jag. Eftersom det var en aning överbokat stod fem man på reservlista, varav en BLEV jag då Norinder tyckte att jag, Henriksson och Rahmn kunde ge plats åt andra. Vad gör man inte för sina vänner?

Jag var inte direkt orolig över att ej få plats med det klientelet och den prisnivån på turneringen. Jag hann knappt prata klart med bekant folk innan jag fick min plats efter 5 minuter. Det satt några kända ansikten vid bordet bl.a. Kalle och Stina från Unibet men hårdast motstånd bjöd onekligen David Brant-Lundin på. Vi hade våra duster och när krutröken lagt sig efter 6 timmars spel, med många offer på vägen, var vi fortfarande kvar. Till och med ganska välmående; efter att ha inlett med 15k i startstacken hade vid kvällens slut David 60k och jag nästan 117k.

Nu är jag för trött för att beskriva några händer och ska snart i säng. Det återstod 22 spelare och vi får se hur många som blir kvar efter i morgon, som ju är dag 1B. På söndag kl.15 fortsätter vi i varje fall med resterande spelare.

Inga kommentarer: