måndag 6 juli 2009

Björnen och kaninen

Tiger gjorde vad han skulle och vann med ett slag. Tyvärr kan man inte säga samma sak om mig..

Jag var helt iskall i alla turneringarna och spelade väl i bästa fall någon av dem i två timmar innan jag åkte ut. På Cardroom2 med blindarna 400-800 gick jag exempelvis all-in för c:a 4500 när jag hade två kungar efter att utg limpat in. Spelaren till vänster om mig synade efter några sekunders fundering med Q8 i spader! Trots att fem-sex spelare var kvar att agera bakom.

Han kanske såg ett gott omen när han tankade bilen tidigare?

Utan problem floppades det 10 9 i spader så att jag kunde börja stänga ner klienten. Spader ess på turn cementerade mitt öde och man undrar om det går att hacka sig in i den där slumpgeneratorn som bestämmer vilka kort som faller?

Lika bra att gå och lägga sig. I morgon ska vi spela på Åkersberga GK. Sist började jag ju bra efter att ha värmt upp på rangen. Ska prova samma recept i morgon.

För att bli på lite bättre humör tänkte jag delge er en vits som “Oldgold” på Golf.se forum lagt ut för länge sedan. Håll till godo!

En björn och en kanin som bor i skogen, springer en dag på en gyllene groda vilket de tycker var en imponerande upptäckt. Och de blir ännu mer imponerade när grodan talar till dem. Grodan förklarar att han väldigt sällan möter någon, men när han gör det, så ger han dem alltid sex önskningar vilket i det här fallet innebär att björnen och kaninen får tre önskningar var.

Björnen önskar då att alla andra björnar i skogen skall vara honor, vilket Grodan omedelbart uppfyller. Kaninen tänker ett tag och önskar sig sedan en rejäl störtkruka till hjälm, vilken han sätter på sig omedelbart efter att den dykt upp.
Björnen förvånas över detta men fortsätter sedan med sin andra önskan.
Han önskar att alla björnar i de närliggande skogarna också ska vara honor. Kaninen önskar då att han ska få en motorcykel och när den dyker upp, så hoppar han upp på den och börjar att varva med motorn.

Björnen kan inte tro sina ögon och påpekar för kaninen att han nu har slösat bort två önskningar som han hade kunnat använda till något för sig själv. Björnen skakar på sitt huvud och gör sin sista önskan som är att alla andra björnar i hela världen ska vara honor!

Grodan svarar att "alla andra björnar i hela världen nu är honor" och de båda vänder sig nyfiket till kaninen för att höra hans sista önskan.
Kaninen varvar upp sin motorcykel, tänker efter en sekund och säger:
- Jag önskar att björnen är bög!

Inga kommentarer: