måndag 27 juli 2009

Dags att komma i form

Helgen har varit väldigt lugn. Min pappa kom upp och hälsade på från Skåne så vi passade på att åka till J i Nacka Strand i lördags när vädret var lite bättre. Det är perfekt att sitta där i solen och slurpa i sig lite ostron med något gott vitt vin till. Jag och Lena älskar ostron men det är inte många andra jag känner som är särskilt förtjusta i dem.

Jag kan äta 20 st utan problem, men den här gången delade vi på bara 15. Bank-krisen ni vet….

Nacka Strand 008

Nacka Strand 022

                                             Vaniljglass är gott.

Nacka Strand 030

 

På söndagen åkte Emma och Lena till Resarö på kalas. “Tyvärr” arbetar man ju hårt på söndagkvällar så jag fick avstå. Lite yrvaken undrade jag var de var när jag steg upp vid två på eftermiddagen (lite poker spelade jag på lördag kväll). Bilen borta och jag som var sugen på att åka till rangen och slå några hinkar!

Jaja, bagen på ryggen och upp på hojen. Det tog väl en dryg kvart att cykla till Tyresö. Det positiva var att jag var väldigt uppvärmd när jag kom dit. Det negativa var att benen kändes en aning som kokt spagetti…Hur ska man stämma ifrån slagen när allting svajar?

Lite vila och en flaska vatten gjorde susen och träningen blev helt okej. På vägen hem var det motvind så jag fick svettas lite till, men det kändes bra. Jag har rört på mig alldeles för lite på sistone. Dessutom har jag lovat Christian Öman att hänga med till hinderbanan för ett pass någon dag och jag vill ju inte dö av att pumpen exploderar!

Senast jag sprang hinderbana var i lumpen och det är ju, hrmm, ett tag sedan...

Därför är det nog bra om jag kommer igång lite innan. Jag räknar inte golf eftersom man knappast får någon pulsökning när man utövar det.

Korrektion. JAG får ingen pulsökning. Det finns andra i min bekantskapskrets som flåsar som blåsbälgar vid minsta lilla backe om de inte använder golfbil.

Turneringarna på söndag kväll var ingen framgång för min del. Trots att jag var väldigt spelsugen kom jag fel in i många händer och blev raskt utslagen i en efter en. Well, well, det går nya tåg.

Jag läste ett ganska intressant inlägg om PPA och online-poker. PPA är en förening för pokerspelare i USA som försöker verka för pokerns erkännande. Signaturen Dan Druff, hehe, verkar vara påläst.

Vill ni ha er ett gott skratt ska ni kolla in den här artikelnWicked Chops Poker. Grabbarna där är väldiga mansgrisar, men kan vara fruktansvärt roliga. Å andra sidan gillar vi väl på vår sida, oftast, att kika lite på snygga tjejer. Även om det blir många bilder på bröst och ben på deras sajt träffar de ofta klockrent med sina kommentarer.

Artikeln är en av många som behandlar huruvida spelarna i “november 9” är bra för poker eller ej, i deras ögon. Videon är obetalbar! Jag skrattar lika mycket varje gång jag ser den.

Dags att sova. Idag ska vi spela på Botkyrka GK. Må vädergudarna vara med oss.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, jag missar ju alla sköna inlägg när du inte postar länkar på Fb.. ;)
Jag tänkte nog dra till hinderbanan på tisdag om vädret tillåter. Inte varit där sen i maj så kan vara ett bra tillfälle att hänga med? =)

Peter Eichhardt sa...

Jag lirar golf på måndagar o torsdagar, så tisdag blir perfekt!

Var någonstans ligger banan?

Anonym sa...

Timing!
Karlberg, bakom slottet och sen förbi fotbollsplanen så ser man den lysa igenom där!
Jag mailar dig mitt nr på fb så kan vi höras av på måndag och bestämma tid!