lördag 11 juli 2009

Tiger Woods utan pengar?

Sådärja!

Äntligen lite rättvisa på Cardroom2. Trots att det är ett akvarium fullt med fiskar från sydeuropa var det länge sedan jag fick något resultat i deras turneringar. Nu lyckades jag vinna en 20k garanti vilket innebar att jag kasserade in 6000 euro efter c:a 6 timmar.

Det var några danskar kvar när det drog ihop sig. En var väldigt aggressiv och vi hade pucklat på varandra rätt hårt några gånger. En annan dansk som hette Bad.co satt och klagade på hur vi spelade.

Exempelvis höjde jag på knappen med QJ i klöver till 25k. Den aggressive gick all-in på lilla blinden för 170k. Jag hade 300k och blixtsynade. Det ser ju lite svagt ut men jag vet att dansken ställer med väldigt många händer som är sämre än min QJ. Nu råkade han ha en kanonhand i K6... och vann.

En positiv effekt av att syna så löst är att spelarna slutar att bråka med mig och höja tillbaka. De vet ju att jag kan syna med vad som helst.

Jag lyckades få den aggressiva att bluffa ett par gånger då jag synade med väldigt marginella händer och när vi var tre kvar hade jag mest marker. Bad.co satt mest och kastade händer och kommenterade vårt spel. Till slut fick han en hand och jag mitt drömscenario när han slog ut den jobbiga aggressiva typen.

Nu skulle jag spela heads-up med en tight gnällspik! Moahahaha! Hur skulle jag kunna förlora? Tack vare att han fick bra kort ofta lyckades han överleva i en halvtimme innan jag slutligen gjorde chop suey av honom. På slutet när han hängde som en slagpåse över repen kläckte han ur sig att pokersajtens mjukvara ville att jag skulle vinna. Hahaha. Är det inte härligt?

Lina skriver att några svenskar åkt ut, däribland Nalle, Ummer och Stefan Mattsson. Samer Rahman verkar tyvärr ha tappat två tredjedelar av sin stack, men Rifat går som tåget för tillfället. Problemet är att han går som ett schweiziskt tåg. Det går både uppför och utför i Alperna. Hoppas han slipper nerresan, han är faktiskt en snäll kille även om han försöker låta som motsatsen.

Trevor Immelman ställer inte upp i British Open (egentligen the Open Championship men i folkmun använder man British) pga en skadad handled, men siktar på att spela Canadian Open veckan efter.

Allvarligt talat, vad är det för fel på grabben?

Att han är skadad och står över köper jag, men hur i helskotta kan han vara så mycket bättre en vecka senare att han står över världens kanske finaste golftävling och sen fokuserar på en skräpturnering som nästan ingen bryr sig om?

Det hade varit bättre att knipa igen och bara säga att jag spelar när jag känner mig frisk.

Att majorbanor är svåra vet vi, men hur svåra? Förra året inleddes en utmaning där några kändisar, som är duktiga i golf, spelade US Open på samma bana och under liknande omständigheter som proffsen. I år spelade den här hyggliga trion: Michael Jordan, Ben Rothlisberger (NFL-back) och Justin Timberlake.



Om ni vill se fler videos kan ni klicka HÄR.


En fjärde gubbe, en medel-Johnson, utsågs genom diverse kval. Hur skulle det gå för dem? Jodå, Ben gick på 81 slag. Imponerande! Timberlake sköt 88.

Tiger Woods slog vad att Jordan inte skulle klara 92, men han överraskade trots rejäl nervositet på första hålet med trippelbogey som resultat, och landade på 86 slag.

Jordans svar till Tiger: "Jag tar inga checkar!" Hehehe.

Inga kommentarer: