torsdag 2 juli 2009

Kamratposten

Emma prenumererar på Kamratposten. Jag gjorde detsamma för en sådär trettio år sedan. Äpplet faller inte långt från trädet...osv.

Jag satt och läste lite idag om vad de skriver om nuförtiden. I KP alltså. De har verkligen lyckats hålla en så gammal tidning modern, och det var riktigt intressant att läsa. Kul att veta vad ungarna lär sig.

Det fanns en avdelning med pinsamma historier som jag tyckte var småkul. Barn verkar tycka att det är hemskt pinsamt när de klantar sig lite, vilket vuxna rycker på axlarna eller på sin höjd småler
åt. Sånt händer ju alla. Men ett barn verkar tro att hela världen stannar för att skratta åt just dem.

Ett barn skrev om en pinsamhet i samband med frukosten. Jag skrattade så jag kiknade, men Lena tyckte inte det var särskilt roligt. Humor kan verkligen uppfattas olika av oss människor.

En gång åt jag frukost. Då ringde en kompis och ville leka. Vi lekte en stund och jag kände att jag mådde dåligt. Jag sa till kompisen att jag skulle gå på toa. Men jag kände att jag behövde spy. Det gjorde jag också. Det hördes nog ut....
Nu vet jag att jag ALDRIG mer ska äta ost och melon till frukost.

Hahaha. Jag rekommenderar havre- och fullkornsgröt i fortsättningen.

Emma ringde faktiskt igår och var lite pratsugen. I en timme ungefär. Hon hade väl sparat sig tills hon saknade pappa och mamma tillräckligt mycket.

Dags att gå och lägga sig. Idag blir det Djursholms GK i värmen. Får se hur mör man känner sig i eftermiddag.

Inga kommentarer: