fredag 10 juli 2009

Svenska vinnarskallar?

Igår skulle vi ha spelat golf på Wäsby GK men det blev av förklarliga skäl inställt. Till och med jag sms:ade och meddelade att jag står över. Normalt sett är jag ganska väderokänslig, det finns ju gore-tex nuförtiden, men det är mer motiverande att spela med risk för regnskur än att veta att man kommer att spela i duschen under 4 timmar från start.

För övrigt är det få svenska golfbanor som kan svälja så mycket regn, i synnerhet de utlagda på lerjord. Hur kul är det att behöva spela med gummistövlar och badboll? Annat är det med linksbanor på Irland!

Royal County Down 3e april 09 009Royal County Downs 3:e utslag i april.

Istället åkte jag och ställde mig på rangen i Tyresö, under tak, och smekte iväg fem hinkar. Har en sinnessjukt bra bollträff för tillfället. Jag sätter handlederna (viker dem) mycket tidigare i baksvingen nu, vilket medför att jag kommer ner friare till bollen i träffögonblicket. Otroligt skön känsla! Gäller bara att konservera formen.

Alec's golf juni 09 (2)

Alec’s golfs 3:e utslag i juli.


Idag fortsätter main event i WSOP med dag 3 då äntligen alla kvarvarande spelar samtidigt. Det ser bra ut för svenskarna tycker jag med några duktiga spelare högt upp. Samer Rahman känner jag inte till men han gav ett väldigt sympatiskt intryck i en videointervju. Jonas Danielsson är ju en väldigt duktig pokerspelare, kanske inte så mycket turneringserfarenhet, men kan bli lite otålig ibland tycker jag mig märka. Visa att jag har fel, Nebu!

Michael Thuritz som har över 300k går nästan i en egen division. I mina ögon Sveriges klart bästa Hold’em-spelare. Kanske en av världens bästa cashgame-spelare i Hold’em, och inte mycket sämre turneringsspelare. Har en sanslös analytisk förmåga.

Utöver de här tre finns det ett trettiotal svenskar till som också har chans, bl.a. Mattson, Alenius, Ramzi och inte minst den oförliknelige “Nalle” Hedlund. Undrar om Mel Judah är kvar?

Låt oss hoppas på några trevliga svenska framgångar så att det blir kul att följa WSOP. Har vi några vinnarskallar?

Om inte, lär ju den här babyn göra anspråk på ett sådant epitet. Synd bara att den inte är svensk….

image

Inga kommentarer: