söndag 12 juli 2009

En bra pokerlokal

Den tidigare biografen Astoria är numera en festvåning och det visade sig att salongen passade utmärkt för en pokerturnering. Högt i tak, luftigt, soffgrupp längst upp vid kamerarummet och hygglig översikt över lokalen om man fick ett bord högt upp. Bra motion för turneringsledaren också att springa upp och ner mellan borden.

DSC00142  DSC00143

 

 

 

 

Turneringen var väl strukturerad med startstack på 7500 och mörkar på 25-50. Som vanligt skötte Poker Event arrangemanget med bravur.

Min egen framgång kan bäst beskrivas som en amerikansk snabbmatskedja: In-N-Out Burger.

Med en väl tajmad semibluff på den 4:e nivån, då jag floppat topp-par med hålstege, tryckte jag all-in och fick mina motståndare att vika sig trots att alla betalat 1000 på floppen. Ja, utom han som hade floppat triss såklart…

DSC00146

DSC00147

 

 

 

 

 

 

Strax efter höjde jag till 600 med A9 på knappen och fick syn av Niclas Lundqvist som är en av ägarna till Poker Event. Förmodligen hade han lite annat att tänka på då han synade med 5 2 i spader trots att jag bara hade 1700 kvar bakom.

Floppen kom A Q 5. Check, jag betade 800, syn. Turn en tvåa, check, check. Jag checkade inte av rädsla, jag ville få honom att betala av mig på river. Sista kortet var en åtta och Niclas betade 800. Med mina 925 valde jag att bara syna ifall han hade mig slagen. Mycket riktigt fick han ju två par och jag satt med 125 kvar. Nästa hand fick jag 9 2 off-suit och kastade den. Tyvärr var det sista handen innan paus.

De körde ett chip-raise som jag givetvis förlorade och nu kunde jag gå och fika i en kvart med nöjet att ha en marker kvar i turneringen. Inte så att jag direkt körde yoga och avslappningsövningar för att komma än mer fokuserad tillbaka.

DSC00149

Faktum är att jag vann första och andra handen så att jag helt plötsligt hade 1800, men någon hand senare tog min lycka slut. Dock ett bra evenemang och lokal som jag gärna återvänder till.

I WSOP åkte tyvärr en del unga svenska hopp ut men Christer Björin är fortfarande kvar med 546k. Kom igen nu Docke! Dags att förbättra din tidigare finalbordsplacering i main event.

Rifat leder bland svenskarna med 1 150 000. Hoppas att ingen stryper honom innan så att han också klarar att ta sig till final. Det vore ett underhållande bord att titta på! Han kan nog reta gallfeber på de flesta. Han försökte lite med mig på en Cosmopol-turnering i våras, men han visste nog inte riktigt vem han gav sig på. Han fick smaka lite egen medicin, så att säga..hehe. När jag synat ner ett par av hans bluffar blev han också en aning tystare. Fast som sagt är han en snäll kille och jag hoppas han verkligen tar chansen nu när den finns där “up for grabs”.

På vägen hem fann jag tröstens ord på gatan utanför. Skönt att veta att poker inte är det viktigaste i världen…

DSC00151

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Peter, klart du skulle yogat lite - då hade du vunnit.. ;)
Håller med, Rifat är ruggigt rolig att ha vid bordet. Snackar massa trash och bluffar hej vilt, men han verkar ha peakat sitt ganme på sista tiden med rätt bra resultat så vi får hålla tummarna!

Tips (om du inte redan sett): "Into the wild" på C+First började precis. Första ggn jag såg den tyckte jag den var rätt seg, andra ggn blev jag riktigt hooked så nu blir det 3:e och nu lär jag väl sätta den på topplistan.. ;)

Peter Eichhardt sa...

Han är still in, tillsammans med Björin, men de får jobba i morgon....

"Into the wild" har jag hört mycket gott om, ska se den snart med min dotter.

Vill du ha pang-pang btw, ska du se Terminator Salvation. Där mullrar det. ;)