fredag 3 juli 2009

Från Djursholm till Svartsjöanstalten

Trots bara fem timmar sömn, som vanligt, hann jag slå en halv hink för att värma upp ute på Djursholms GK. Värma upp och värma upp...Hur ofta består uppvärmning av att hitta skugga först? Men slagen satt som en smäck.

Första nio hålen träffade jag alla greener på rätt antal slag. Sju par och två birdies kunde lika väl ha blivit 3-4 birdies till. Slog riktiga golfslag hela vägen. Fick 32 netto men otroligt nog slog Crille mig med två slag! Han gick tre över par med 18 i hcp! Tyvärr fick två raka treputtar mig att tappa rytm och fokus. Sedan brakade det iväg. Orutinerat. Till slut landade jag på 77 slag. Buhu...

Ännu otroligare var att slog jag Crille med ett till slut. Hahaha. Vilken uppvisning vi bjöd på sista nio.

Greenerna och områdena däromkring var i fantastiskt skick. Mycket lyckad renovering! Synd bara att resten av banan inte på långa vägar håller samma standard. Första tee var patetisk. En bubbla utan gräs. Inget vidare förstaintryck.

För övrigt märks det på layouten att banan byggdes på 30-talet, då man spelade med träskaft och bollar som mer påminde om squash-bollar än dagens vindtunneltestade miljondollarskapelser.

Därmed inte sagt att banan var tråkig, det fanns en del roliga hål, men mestadels var det tajt och likartat. Om det inte vore för renoveringen skulle jag nog inte spelat banan igen. Det finns väl lite cash på den klubben så de skulle nog kunna piffa till den fullt ut.



Efteråt plockade jag upp Lena vid Brommaplan och åkte ut till Färingsö. Vi tänkte kolla på en charmig lägenhet som vi kanske skulle byta till. Men det är låååångt till Färingsö. Vi tänkte att vi kunde stå ut med det om det var en riktigt fin lägenhet. Den låg precis vid Svartsjö Slott, med småbåtshamn och hela innerskärgårdspaketet. Lägenheten var sådär. Inte vad vi förväntat oss, men den riktiga "dealbreakern" var nog snarare Svartsjöanstalten som låg hundra meter därifrån. Inte ett, utan två fängelser runt hörnet!

Även om lägenhetsinnehavaren, som var en jättegullig tjej, intygade att de intagna mest jobbade på lantbruket och ibland morsade snällt kändes det inte optimalt, så att säga...

Vi stod över bytet den här gången.

När jag kom hem såg jag Tiger skjuta 64 på Congressional. Nuuu vet jag hur jag ska göra nästa gång. Jag längtar till måndag.
Och på söndag är det pokerturrar online. Och i morgon ska vi träffa Emma på Liseberg med kusinerna. Jag längtar till varje dag helt enkelt!

Kanske kan bli lite Balder och Flumeride i morgon...

Inga kommentarer: