måndag 27 juli 2009

Ingen succé i Botkyrka

Trots att jag var ute ur turneringarna tidigt kom jag ändå inte i säng förrän sju i morse. Vi skulle spela på Botkyrka strax innan ett, vilket innebar fyra timmars sömn. Finns det någon som planerar sin sömn sämre än jag?

Varmt, halvkvavt, trött och ofokuserad verkar vara ett bra recept för att spela bra golf…knappast. Höll ihop det bra ändå i början men puttningen svek mig och till slut rann slagen iväg. Noterade en fullis i slaggolf, 5 slag över hålets par, på sjuttonde för att fullborda misären.

Botkyrka GK juli 09 001Botkyrka GK juli 09 003

Banan var inte som den brukar vara. Sämsta skicket för min del i år. Fairways var sådär och greenerna förvisso inte tröga men hoppiga. Väldigt svårt att sänka puttar och det tydliggjorde jag genom noll, zero, zilch birdies.

I morgon ska jag spela en 36 håls open-tävling på Ullna. Start klockan 07:50 för min del. Därför blir det tidig kväll. Läggdags redan klockan 23, alltså nu. Det innebär att jag står över pokern ikväll. Förmodligen är jag nog rätt mör i morgon kväll också. Får se om jag orkar mer då.

Avslutar med en liten sång. För att pigga upp. God natt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för sången. Den är bra så här på natt/turneringskvisten. :)

Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Väl bekomme!

Hoppas det gav resultat...

Peter

Anonym sa...

Hur gick tävlingen?
Sjukt jobbigt att kombinera långa pokernätter med tidig golf, i gymmet tänker man ju inte så mkt iaf... ;)

Peter Eichhardt sa...

Tyvärr uselt.

Det är sjukt hur en golfsving och, otroligt nog, puttsving (en sååå liten rörelse)kan vara färskvara.

Jag puttade så dåligt att jag bytte putter i halvtid, med samma skitresultat.

Två dagar senare, igår, sänkte jag allt inom tre meter...och resten höll på att gå i.

Vem har sagt att skallen inte är viktig i golf?

Anonym sa...

Ouff, trist. Den lilla tid jag har lagt på golfbanan visar ju sitt tydliga spår. Minsta lilla hjärnspöken och jag 3-puttade allt. Positiva tankar och Tiger hade frågat om råd...