fredag 31 juli 2009

Stockholms bästa greener!

Jag har varit lite dålig på att skriva de senaste dagarna. Ska bättra mig. Det har varit mycket golf och långa dagar vilket sugit musten ur mig.

Tävlingen på Ullna var inget att memorera. Började optimistiskt och slog bollen bra, men puttade uruselt. Missade korta puttar och självförtroendet bara rann av mig. Bytte putter efter 18 hål men det blev inte bättre. Till slut försvann fokuset totalt och skitslagen haglade.

Ullna 290609 (10)

Synd för Ullna var rolig att spela från vit tee och greenerna var i kanonskick. Vi hade dock trevligt sällskap i bollen och en hel del skratt trots att spelet inte antydde det.

Deltagarna bestod av forummedlemmar på golf.se och det var inte första gången de spelade tillsammans. Jag är alldeles ny på forumet men det var en intressant samling grabbar, det var inga kvinnor med tyvärr, och stämningen var rå men hjärtlig. Jag lär säkert spela fler gånger.

Vann gjorde en kille som kallar sig “amatören” på forumet. Arton år ung, vältränad, slår LÅNGT, grym sving, +4 i hcp, urtrevlig med ett smittsamt leende och på väg till Kalifornien för lite stipendiegolf på UCLA. Någon som vill byta?

Första varvet sköt tvåan 81, jag hade tyvärr 83, medan amatören tog en knapp ledning efter 67 slag…

Pontus Widegren heter han, och okej han lirar i landslaget, men det är ett stort steg ut till proffslivet. Han har alla förutsättningar att lyckas. Jag håller tummarna för att han förvaltar sin potential.

Kanske kan man tjäna en krona på vägen hos bookies?

Ryggen kändes lika rörlig som ett 300-kilos kassaskåp efter 36 hål så jag har smygbörjat med lite yoga-övningar hemma för att få upp rörligheten. På tisdag ska jag testa hinderbana med yogaman Öman. Får se hur jag mår efter det…

Igår spelade vi på Wäsby GK och jag började bra. Låg på par efter 12 hål som kunde varit ett par slag bättre, men avslutningen……lite sämre. Vi glömmer den.

Wäsby GK juli 09 Jegis och Erland tog golfbil så moppen fick stå denna gång.

Wäsby har sitt klubbmästerskap i helgen så banan var trimmad. Fairway är väl inte den bästa, men greenerna! WOW!

Någon medlem sa att de rullade 11,7 på stimpen. “Jo tjena, sa jag. Finns ingen chans.” Trodde jag! Det var det snabbaste jag puttat på i år. Jämna och fina som en dröm. Inte ens Bro-Hof matchar.

Det var så himla kul att slå en mjuk putt uppför som bara fortsatte rulla ett par meter förbi hål. Givetvis hittade jag den bortblåsta puttstroken och puttade som en gud. Tänk om man kunde få putta på såna greener oftare! Då skulle golf vara ännu roligare!

Grattis till Wäsby som har en så vass greenkeeper! Alla ni som spelar golf. Boka en tid snarast efter KM så att ni får uppleva hur greener skall vara.

Efter att ha avslutat så dåligt åkte jag till rangen i Tyresö och slog 5 hinkar i ren ilska. Jag kom ihåg en detalj som Pontus nämnt om sin egen sving och försökte efterlikna det.

Swish, swish, swish lät det när jag matade perfekta järntreor i en jämn takt. Tack än en gång Pontus!

Nu jävlar ska det bli åka av på måndag!

Har ni hört det förut? Nåja, vi får väl se.

När jag kom hem som en trött solstråle kunde jag inte hålla mig från några online-turneringar. I Texas ingen framgång men i Omaha, tro det eller ej, återigen vinst!

Den här gången körde jag över hela fältet från start. 81 deltagare och jag blev väl chipleader när vi var 79 kvar för att sedan utöka den kontinuerligt. Jag måste ha slagit ut över 25 gubbar personligen. Finalbordet var en formalitet. Alla bevakade varandra för att klättra en placering och jag höjde hem 7 av 8 potter.

Som lök på laxen blev min motståndare när vi kom heads-up bortkopplad från nätet. Jag hade 400k i chips och han 130k. Med blindarna 3500-7000 försvann hans pengar fortare än ett gott rödvin hemma hos Yogaman.

Men vad spelar det för roll? Utgången hade ju blivit densamma även om han haft kvar uppkopplingen. Nu sparade vi ju båda tid och jag inkasserade min torsdagsveckopeng, den här gången 3300 euro, på 24hPoker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, ja du har helt rätt - rödvinet har lika lite chans som kvinnorna i casa yogaman.. ;)
Synd på golfen, snyggt med pokern. Som vanligt nu för tiden, har du koll på hur många du vunnit senaste månaden - sjukt bra resultat iaf!
På tisdag smäller det...

Peter Eichhardt sa...

Jag är rädd för det...