tisdag 11 november 2008

LEOCOP

I torsdags lyckades jag vinna Ladbrokes $220 (med en $100 rebuy och en $100 add-on) i deras s.k. LEOCOP. Kan det stå för Ladbrokes European Online Campionships Of Poker månne?

Jag behövde inte göra någon rebuy så jag spelade för $320. Förstapriset var $22 357 så nettot blev lite drygt $22 000. Mums!

Senaste tiden har jag spelat riktigt bra turneringspoker. Det kändes bra under Swedish Open på Cosmopol utan att jag fick utdelning. Sedan åkte jag till Dublin för Irish Masters och låg på 6:e plats efter dag 1 med 74000 i chips, hade jätteotur dag 2 och slutade på en neslig 45:e plats med 40 priser.

Men jag har spelat väldigt inspirerat och det känns som sagt bra. Dessutom har säkert ett tiotal spelare sagt till mig att det är jobbigt att ha mig vid bordet eftersom jag sätter sån press på dem och de måste ta svåra beslut hela tiden.

Det känns ännu bättre att höra!

På Ladbrokes spelade jag stabilt hela tiden och var aldrig all-in förrän långt in i turneringen. Det var 30 priser och plats 21 till 30 gav $570. Tydligen var det många som behövde pengarna för vi spelade nästan i en timme på 31 spelare!

Det var ett drömscenario för mig och jag höjde två utav tre händer. Till vänster om mig satt tre småstackar, som alla förtvivlat ville få prispengar, och lade sig på alla mina höjningar.Under den timmen gick jag från 50k till nästan 100k, utan att riskera någonting. Strukturen var också fantastisk med 20-minutersperioder. De hade till och med klämt in blindar på 350-700 efter 300-600!

Det vetefanken om jag sett förut någonstans.

Jag gick och lade mig med ett smajl vid åttatiden i fredags morse i varje fall.

Inga kommentarer: